Zon, Zee en Strand..
Wat zaten we op een toplocatie daar aan de Brouwersdam voor een training feedback!
Het enthousiaste team bestuursondersteuning van CuraMare ging na een stukje theorie over feedback geven en ontvangen zelf aan de slag. Met elkaar en met ons oefenden ze gesprekken volgens de 4 G’s.
Dit is een veelgebruikte methode om iemand aan te spreken op gedrag. De G’s staan voor: Gedrag, Gevoel, Gevolg en Gewenst gedrag. Als je middels een Ik-boodschap iemand benadert en de juiste toon en lichaamstaal inzet, heb je minder kans op weerstand. Er zijn uiteraard meer factoren van belang en die kwamen ook aan bod. Een echte valkuil is om te gaan jij-bakken. Hét recept voor een conflict en verre van effectief. Jammer dit dit nog vaak gebeurt.
Naast tools kreeg het team kreeg ook meer inzicht in het eigen gedrag en dat van de ander. En niet onbelangrijk; er werd ook veel gelachen.
Reacties die we achteraf kregen:
‘Feedback hoeft niet heel groot te zijn. Ik denk dat ik het nu beter durf.’ Door de humor blijft de training leuk en laagdrempelig’ ‘Wat een leuke trainers zijn jullie. Nuttige stof met veel humor.’